„Niemiecki w pracy: Usługi” – recenzja + konkurs

utworzone przez | cze 4, 2021 | Książka, Polecam, Recenzje | 20 Komentarze

Dzisiaj kolejna recenzja i kolejny konkurs. Tym razem zmieniamy tematykę i pokażę Ci książkę, która specjalizuje się w języku branżowym. Zapraszam na recenzję książki „Niemiecki w pracy: Usługi” autorstwa Przemysława Wolskiego i Sabriny Zeaiter.

„Niemiecki w pracy: Usługi” – od wydawnictwa

Chcesz rozpocząć pracę w placówce leczniczo-opiekuńczej w Niemczech? Rozwinąć karierę w gastronomii? Spróbować sił w call center bądź innym zakładzie usługowym?

Odpowiedzią na powyższe potrzeby będzie ten podręcznik powstały we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Bergische Universität Wuppertal. W prosty sposób pozwoli ci on na doskonalenie branżowego języka niemieckiego.

Wszyscy bohaterowie tej książki to postacie stworzone na bazie prawdziwych osób i wydarzeń z niemieckich i austriackich miejsc pracy. Na podstawie scenek z ich udziałem prześledzisz i przećwiczysz słownictwo, wyrażenia oraz elementy gramatyki spotykane w zakładach usługowych, takich jak placówki leczniczo-opiekuńcze, restauracje czy centra obsługi telefonicznej. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie komunikować się po niemiecku w pracy i poza nią.

W książce znajdziesz:
  – dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski oraz ich nagrania,
  – komentarze kulturoznawcze i gramatyczne,
  – ćwiczenia oraz klucz do ćwiczeń,
  – glosariusze,
  – grafiki sytuacyjne.

Krótkie dialogi związane z usługami pozwolą dowiedzieć się, na przykład, jak przebiegają small talki między pracownikami, jak wygląda organizacja pracy czy w jaki sposób reagować na trudne sytuacje i potencjalne problemy.

Cena: 47 zł

„Niemiecki w pracy: Usługi” – moja opinia

Przyznam szczerze, że na początku pomyślałam sobie: „No tak, kolejna biznesowa książka jakich wiele”. Jednak po zapoznaniu się z jej treścią zmieniłam zdanie. W książce „Niemiecki w pracy: Usługi” autorstwa Przemysława Wolskiego i Sabriny Zeaiter znajdziemy tematy, których nie ma w innych podręcznikach np. impreza zamknięta, pogrzeb, rozmowa roczna. Dowiedziałam się np. o różnicy między Braune, Weiße, Rote i Graue Ware. Celowo nie zdradzę tutaj, o co chodzi, by nie odbierać przyjemności w szukaniu tej informacji.

Rozdziały nie są długie, bazują głównie na poszerzaniu leksyki. Gramatyka jest wbudowana w treść poszczególnych lekcji, a nie podawana osobno. Dzięki czemu uczymy się jej praktycznie, w kontekście. Z rozdziału na rozdział śledzimy losy różnych bohaterów, którzy zapraszają nas do swojego świata. Dialogi są ułożone tak, by łatwo było je śledzić wzrokiem oraz zapoznać się od razu z tłumaczeniem, jeśli jeszcze nie znamy jakichś słów. Poza tym te dialogi brzmią bardzo autentycznie. Sporym plusem jest także możliwość pobrania MP3 bezpośrednio ze strony wydawnictwa, wystarczy użyć kodu z okładki.

Każdy rozdział zawiera różnorodne ćwiczenia. Mamy element słuchania ze zrozumieniem, uzupełnianie luk, tworzenie zdań według schematu, zadania typu prawda/fałsz. Na końcu książki znajdziemy klucz odpowiedzi do zadań oraz dwa słowniczki wyrażeń użytych w podręczniku: polsko-niemiecki oraz niemiecko-polski.

Książka jest przeznaczona dla osób na poziomie A2+ i takim osobom ją polecę. Zagadnienia, chociaż proste i ich poziom rośnie z rozdziału na rozdział, są jednak bardziej rozbudowane i osoba dopiero zaczynająca przygodę z niemieckim może sobie nie poradzić. „Niemiecki w pracy: Usługi” świetnie nada się dla samouków oraz dla lektorów, którzy chcą wesprzeć się jakimiś materiałami na zajęciach z języka branżowego.

Konkurs

Mam dla Was dwa egzemplarze powyższej książki. Aby ją zdobyć, należy w komentarzu pod tym wpisem odpowiedzieć na pytanie: „Co w samodzielnej nauce sprawia Ci najwięcej problemów i jak sobie z tym radzisz?”. Konkurs trwa od dnia publikacji do 11.06.21 do  godziny 23:59 czasu polskiego.

Poza tym mam również kod rabatowy – 30% od wydawnictwa Poltext na całą ofertę książek do nauki języka niemieckiego. Rabat jest ważny od dziś do 10.06.2021. Kod brzmi: latozniemieckim

Jest to 30% od ceny detalicznej, nalicza się po wpisaniu kodu w koszyku zakupowym.

REGULAMIN

  1. Organizatorem konkursu jest Aleksandra Jakubowska Niemiecka Sofa.
  2. Konkurs trwa od momentu publikacji do 11.06.21, do godziny 23:59 czasu polskiego.
  3. Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: Co w samodzielnej nauce sprawia Ci najwięcej problemów i jak sobie z tym radzisz?. Odpowiedź należy opublikować w komentarzu pod powyższym wpisem.
  4. Uczestnik konkursu potwierdza, że odpowiedź jest jego dziełem i nie została skopiowana, ani użyta w jakimkolwiek innym konkursie.
  5. Nagrodą w konkursie są dwa egzemplarze książki „Niemiecki w pracy: Usługi” Przemysława Wolskiego i Sabriny Zeaiter, po jednym dla każdego zwycięzcy.
  6. Wysyłka nagrody możliwa jest na terenie Unii Europejskiej,
  7. Zwycięzcy wybrani zostaną przez Organizatora konkursu.
  8. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją oraz na fanpage’u na Facebooku.
  9. W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą w ciągu 48h od momentu opublikowania wyników Organizator zastrzega sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
  10. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
  11. Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści tego regulaminu.

WYNIKI

Dziękuję bardzo wszystkim za wzięcie udziału w konkursie! Jak zwykle daliście z siebie wszystko i ciężko było wybrać zwycięskie odpowiedzi. Każda z nich jest wartościowa, pamiętajcie o tym!

A książki powędrują do:

Paulina Mularczyk

Kasia Czaplewska

Gratuluję dziewczyny! Napiszcie do mnie na aleksandra(at)niemieckasofa.pl i podajcie adres do wysyłki nagrody.

Hallöchen!

Jestem Ola Jakubowska i od 2013 roku sprawiam, że moje dorosłe kursantki mówią po niemiecku płynnie, naturalnie i z większą pewnością siebie. Też tak chcesz? Pozostańmy w kontakcie!

Social Media

POBIERZ BEZPŁATNY
Willkommensgeschenk