Dzisiaj kolejna recenzja i kolejny konkurs. Tym razem zmieniamy tematykę i pokażę Ci książkę, która specjalizuje się w języku branżowym. Zapraszam na recenzję książki „Niemiecki w pracy: Usługi” autorstwa Przemysława Wolskiego i Sabriny Zeaiter.
„Niemiecki w pracy: Usługi” – od wydawnictwa
Chcesz rozpocząć pracę w placówce leczniczo-opiekuńczej w Niemczech? Rozwinąć karierę w gastronomii? Spróbować sił w call center bądź innym zakładzie usługowym?
Odpowiedzią na powyższe potrzeby będzie ten podręcznik powstały we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Bergische Universität Wuppertal. W prosty sposób pozwoli ci on na doskonalenie branżowego języka niemieckiego.
Wszyscy bohaterowie tej książki to postacie stworzone na bazie prawdziwych osób i wydarzeń z niemieckich i austriackich miejsc pracy. Na podstawie scenek z ich udziałem prześledzisz i przećwiczysz słownictwo, wyrażenia oraz elementy gramatyki spotykane w zakładach usługowych, takich jak placówki leczniczo-opiekuńcze, restauracje czy centra obsługi telefonicznej. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie komunikować się po niemiecku w pracy i poza nią.
W książce znajdziesz:
– dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski oraz ich nagrania,
– komentarze kulturoznawcze i gramatyczne,
– ćwiczenia oraz klucz do ćwiczeń,
– glosariusze,
– grafiki sytuacyjne.Krótkie dialogi związane z usługami pozwolą dowiedzieć się, na przykład, jak przebiegają small talki między pracownikami, jak wygląda organizacja pracy czy w jaki sposób reagować na trudne sytuacje i potencjalne problemy.
Cena: 47 zł
„Niemiecki w pracy: Usługi” – moja opinia
Przyznam szczerze, że na początku pomyślałam sobie: „No tak, kolejna biznesowa książka jakich wiele”. Jednak po zapoznaniu się z jej treścią zmieniłam zdanie. W książce „Niemiecki w pracy: Usługi” autorstwa Przemysława Wolskiego i Sabriny Zeaiter znajdziemy tematy, których nie ma w innych podręcznikach np. impreza zamknięta, pogrzeb, rozmowa roczna. Dowiedziałam się np. o różnicy między Braune, Weiße, Rote i Graue Ware. Celowo nie zdradzę tutaj, o co chodzi, by nie odbierać przyjemności w szukaniu tej informacji.
Rozdziały nie są długie, bazują głównie na poszerzaniu leksyki. Gramatyka jest wbudowana w treść poszczególnych lekcji, a nie podawana osobno. Dzięki czemu uczymy się jej praktycznie, w kontekście. Z rozdziału na rozdział śledzimy losy różnych bohaterów, którzy zapraszają nas do swojego świata. Dialogi są ułożone tak, by łatwo było je śledzić wzrokiem oraz zapoznać się od razu z tłumaczeniem, jeśli jeszcze nie znamy jakichś słów. Poza tym te dialogi brzmią bardzo autentycznie. Sporym plusem jest także możliwość pobrania MP3 bezpośrednio ze strony wydawnictwa, wystarczy użyć kodu z okładki.
Każdy rozdział zawiera różnorodne ćwiczenia. Mamy element słuchania ze zrozumieniem, uzupełnianie luk, tworzenie zdań według schematu, zadania typu prawda/fałsz. Na końcu książki znajdziemy klucz odpowiedzi do zadań oraz dwa słowniczki wyrażeń użytych w podręczniku: polsko-niemiecki oraz niemiecko-polski.
Książka jest przeznaczona dla osób na poziomie A2+ i takim osobom ją polecę. Zagadnienia, chociaż proste i ich poziom rośnie z rozdziału na rozdział, są jednak bardziej rozbudowane i osoba dopiero zaczynająca przygodę z niemieckim może sobie nie poradzić. „Niemiecki w pracy: Usługi” świetnie nada się dla samouków oraz dla lektorów, którzy chcą wesprzeć się jakimiś materiałami na zajęciach z języka branżowego.
Konkurs
Mam dla Was dwa egzemplarze powyższej książki. Aby ją zdobyć, należy w komentarzu pod tym wpisem odpowiedzieć na pytanie: „Co w samodzielnej nauce sprawia Ci najwięcej problemów i jak sobie z tym radzisz?”. Konkurs trwa od dnia publikacji do 11.06.21 do godziny 23:59 czasu polskiego.
Poza tym mam również kod rabatowy – 30% od wydawnictwa Poltext na całą ofertę książek do nauki języka niemieckiego. Rabat jest ważny od dziś do 10.06.2021. Kod brzmi: latozniemieckim
Jest to 30% od ceny detalicznej, nalicza się po wpisaniu kodu w koszyku zakupowym.
REGULAMIN
- Organizatorem konkursu jest Aleksandra Jakubowska Niemiecka Sofa.
- Konkurs trwa od momentu publikacji do 11.06.21, do godziny 23:59 czasu polskiego.
- Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: „Co w samodzielnej nauce sprawia Ci najwięcej problemów i jak sobie z tym radzisz?”. Odpowiedź należy opublikować w komentarzu pod powyższym wpisem.
- Uczestnik konkursu potwierdza, że odpowiedź jest jego dziełem i nie została skopiowana, ani użyta w jakimkolwiek innym konkursie.
- Nagrodą w konkursie są dwa egzemplarze książki „Niemiecki w pracy: Usługi” Przemysława Wolskiego i Sabriny Zeaiter, po jednym dla każdego zwycięzcy.
- Wysyłka nagrody możliwa jest na terenie Unii Europejskiej,
- Zwycięzcy wybrani zostaną przez Organizatora konkursu.
- Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją oraz na fanpage’u na Facebooku.
- W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą w ciągu 48h od momentu opublikowania wyników Organizator zastrzega sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
- Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
- Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści tego regulaminu.
WYNIKI
Dziękuję bardzo wszystkim za wzięcie udziału w konkursie! Jak zwykle daliście z siebie wszystko i ciężko było wybrać zwycięskie odpowiedzi. Każda z nich jest wartościowa, pamiętajcie o tym!
A książki powędrują do:
Paulina Mularczyk
Kasia Czaplewska
Gratuluję dziewczyny! Napiszcie do mnie na aleksandra(at)niemieckasofa.pl i podajcie adres do wysyłki nagrody.