Przez długi czas na polskim rynku było niewiele dobrych pozycji do języka niemieckiego w różnych branżach. Teraz ten trend powoli się zmienia. Pojawia się coraz więcej pozycji dla niemieckiego np. w biznesie, a dzisiaj chcę Ci przedstawić książkę „Niemiecki w marketingu”.
„Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” to już druga książka Anny Jędrzejczyk, wydana wspólnie z wydawnictwem Poltext (o pierwszej pisałam tutaj). Na stronie wydawnictwa przeczytamy:
Chciałbyś poszerzyć swoje słownictwo w języku niemieckim z zakresu marketingu?
Interesujesz się obszarem przedstawiającym zarządzanie marketingiem w Niemczech?
Marketingdeutsch jest idealnym rozwiązaniem – znajdziesz tutaj przykłady zastosowania wyrażeń
i terminów z dziedziny marketingu. Ponadto narzędzia, które można stosować przy analizie, planowaniu oraz kontroli marketingowej. Informacje dotyczące prawnych aspektów działalności marketingowej
w Niemczech, np. dokumentów jak Impressum czy Widerrufsrecht opartych na aktualnych informacjach z niemieckiego kodeksu cywilnego.
Książka przeznaczona jest dla osób na poziomie minimum B1. Znajdziemy w niej dużo informacji praktycznych, ale także kulturowych. Autorka tłumaczy nam różnice między sposobem postrzegania przez nas pewnych rzeczy. Jest to ważne szczególnie dla osób, które chcą zacząć sprzedawać w Niemczech. Niestety polskie sposoby sprzedawania nie zadziałają na naszych zachodnich sąsiadów.
Na szczęście nie musimy się martwić i autorka przeprowadza nas krok po kroku przez podstawowe zagadnienia:
- Marketingowe myślenie, czyli jakie?
- Czego życzy sobie niemiecki klient?
- Niemiecki czy polski klient – jest jakaś różnica?
- Asortyment w sklepie w Niemczech – czyli jak przygotować atrakcyjną ofertę?
- Sprzedaż w Niemczech – ucz się od najlepszych!
- Krótki plan biznesowy
- Ćwiczenia i gry planszowe
- Zakończenie – jak poradzę sobie w marketingu
W książce poza teorią znajdziemy dużo praktycznych przykładów, słownictwa, ćwiczeń oraz nagrań mp3. Na końcu każdego rozdziału znajduje się lista ze słownictwem z danej tematyki oraz ćwiczenie podsumowujące. Dla spragnionych gramatyki przeznaczony jest kącik gramatyczny. Nazwa kącik pasuje tutaj idealnie, ponieważ autorka omawia jedynie te zagadnienia gramatyczne, które pojawiają się na bilbordach, w reklamach. Nie nastawiaj się, że w tej książce będziesz ćwiczyć gramatykę. Jeśli zależy Ci właśnie na tym, zajrzyj do innych pozycji. Anna Jędrzejczyk skupia się bardziej na słownictwie niż na gramatyce.
W książce „Niemiecki w marketingu” podoba mi się najbardziej fakt, że nie ma tutaj suchych terminów, ciężkiego języka. Wszystkie pojęcia wyjaśniane są w sposób prosty, zrozumiały również dla laików. Autorka sprawnie wplata historie z własnego życia, co sprawia, że całość czyta się z przyjemnością. Znajdziemy tutaj także podpowiedzi, jak wejść na rynek niemiecki, jak dotrzeć do niemieckiego klienta i jak sprawdzić, czy nasza oferta jest wystarczająco dobra. Niektóre porady przydadzą się nam nawet w życiu codziennym (przykład z „mein Freund”). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że książka nie wyczerpuje tematu, ale jako baza wyjściowa nadaje się idealnie. Poza tekstami, ćwiczeniami znajdziesz w książce przykłady prawdziwych reklam, które można spotkać na niemieckich ulicach.
KONKURS
Mam dla Was trzy egzemplarze powyższej książki ! Aby ją zdobyć, należy w komentarzu pod tą recenzją odpowiedzieć na pytanie: „Różnimy się pięknie – czyli jak? Jakie różnice dostrzegasz między Polakami a Niemcami ?”. Konkurs trwa od dnia publikacji do 12.12.17 do godziny 23:59 czasu polskiego. W sam raz by zdobyć książkę przed świętami!
REGULAMIN
- Organizatorem konkursu jest Aleksandra Jakubowska Niemiecka Sofa.
- Konkurs trwa od momentu publikacji do 12.12.2017, do godziny 23:59 czasu polskiego.
- Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: „Różnimy się pięknie – czyli jak? Jakie różnice dostrzegasz między Polakami a Niemcami?”. Odpowiedź należy opublikować w komentarzu pod powyższą recenzją.
- Uczestnik konkursu potwierdza, że odpowiedź jest jego dziełem i nie została skopiowana, ani użyta w jakimkolwiek innym konkursie.
- Nagrodą w konkursie są trzy egzemplarze książki Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch autorstwa Anny Jędrzejczyk, po jednym dla każdego zwycięzcy.
- Zwycięzcy wybrani zostaną przez Organizatora konkursu.
- Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją oraz na fanpage’u na Facebooku.
- W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą w ciągu 48h od momentu opublikowania wyników, Organizator zastrzega sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
- Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
- Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści tego regulaminu.
WYNIKI KONKURSU
Dziewczyny, wykonałyście kawał dobrej roboty! Długo siedziałam i zastanawiałam się, kogo nagrodzić. To nie była łatwa decyzja, bo spodobały mi się wszystkie odpowiedzi. Jednak mam tylko 3 nagrody, które wędrują ostatecznie do:
- Dominika
- Paulina Siwak
- Kasia (pisząca o roratach)
Gratuluję!
Zwyciężczynie proszę o kontakt mailowy i podanie mi adresu do wysyłki książki.
Jak komentować jako gość (bez logowania)? Tutaj znajdziesz instrukcję.