with 11 komentarzy

Przez długi czas na polskim rynku było niewiele dobrych pozycji do języka niemieckiego w różnych branżach. Teraz ten trend powoli się zmienia. Pojawia się coraz więcej pozycji dla niemieckiego np. w biznesie, a dzisiaj chcę Ci przedstawić książkę „Niemiecki w marketingu”.

Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” to już druga książka Anny Jędrzejczyk, wydana wspólnie z wydawnictwem Poltext (o pierwszej pisałam tutaj). Na stronie wydawnictwa przeczytamy:

Chciałbyś poszerzyć swoje słownictwo w języku niemieckim z zakresu marketingu?

Interesujesz się obszarem przedstawiającym zarządzanie marketingiem w Niemczech?

 

Marketingdeutsch jest idealnym rozwiązaniem – znajdziesz tutaj przykłady zastosowania wyrażeń
i terminów
z dziedziny marketingu. Ponadto narzędzia, które można stosować przy analizie, planowaniu oraz kontroli marketingowej. Informacje dotyczące prawnych aspektów działalności marketingowej
w Niemczech, np. dokumentów jak Impressum czy Widerrufsrecht opartych na aktualnych informacjach z niemieckiego kodeksu cywilnego.

Książka przeznaczona jest dla osób na poziomie minimum B1. Znajdziemy w niej dużo informacji praktycznych, ale także kulturowych. Autorka tłumaczy nam różnice między sposobem postrzegania przez nas pewnych rzeczy. Jest to ważne szczególnie dla osób, które chcą zacząć sprzedawać w Niemczech. Niestety polskie sposoby sprzedawania nie zadziałają na naszych zachodnich sąsiadów.

Na szczęście nie musimy się martwić i autorka przeprowadza nas krok po kroku przez podstawowe zagadnienia:

  1. Marketingowe myślenie, czyli jakie?
  2. Czego życzy sobie niemiecki klient?
  3. Niemiecki czy polski klient – jest jakaś różnica?
  4. Asortyment w sklepie w Niemczech – czyli jak przygotować atrakcyjną ofertę?
  5. Sprzedaż w Niemczech – ucz się od najlepszych!
  6. Krótki plan biznesowy
  7. Ćwiczenia i gry planszowe
  8. Zakończenie – jak poradzę sobie w marketingu

 

W książce poza teorią znajdziemy dużo praktycznych przykładów, słownictwa, ćwiczeń oraz nagrań mp3. Na końcu każdego rozdziału znajduje się lista ze słownictwem z danej tematyki oraz ćwiczenie podsumowujące. Dla spragnionych gramatyki przeznaczony jest kącik gramatyczny. Nazwa kącik pasuje tutaj idealnie, ponieważ autorka omawia jedynie te zagadnienia gramatyczne, które pojawiają się na bilbordach, w reklamach. Nie nastawiaj się, że w tej książce będziesz ćwiczyć gramatykę. Jeśli zależy Ci właśnie na tym, zajrzyj do innych pozycji. Anna Jędrzejczyk skupia się bardziej na słownictwie niż na gramatyce.

W książce „Niemiecki w marketingu” podoba mi się najbardziej fakt, że nie ma tutaj suchych terminów, ciężkiego języka. Wszystkie pojęcia wyjaśniane są w sposób prosty, zrozumiały również dla laików. Autorka sprawnie wplata historie z własnego życia, co sprawia, że całość czyta się z przyjemnością. Znajdziemy tutaj także podpowiedzi, jak wejść na rynek niemiecki, jak dotrzeć do niemieckiego klienta i jak sprawdzić, czy nasza oferta jest wystarczająco dobra. Niektóre porady przydadzą się nam nawet w życiu codziennym (przykład z „mein Freund”). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że książka nie wyczerpuje tematu, ale jako baza wyjściowa nadaje się idealnie. Poza tekstami, ćwiczeniami znajdziesz w książce przykłady prawdziwych reklam, które można spotkać na niemieckich ulicach.

 

KONKURS

Mam dla Was trzy egzemplarze powyższej książki ! Aby ją zdobyć, należy w komentarzu pod tą recenzją odpowiedzieć na pytanie: „Różnimy się pięknie – czyli jak? Jakie różnice dostrzegasz między Polakami a Niemcami ?”. Konkurs trwa od dnia publikacji do 12.12.17 do  godziny 23:59 czasu polskiego. W sam raz by zdobyć książkę przed świętami!

 

REGULAMIN

  1. Organizatorem konkursu jest Aleksandra Jakubowska Niemiecka Sofa.
  2. Konkurs trwa od momentu publikacji do 12.12.2017, do godziny 23:59 czasu polskiego.
  3. Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: „Różnimy się pięknie – czyli jak? Jakie różnice dostrzegasz między Polakami a Niemcami?”. Odpowiedź należy opublikować w komentarzu pod powyższą recenzją.
  4. Uczestnik konkursu potwierdza, że odpowiedź jest jego dziełem i nie została skopiowana, ani użyta w jakimkolwiek innym konkursie.
  5. Nagrodą w konkursie są trzy egzemplarze książki Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch autorstwa Anny Jędrzejczyk, po jednym dla każdego zwycięzcy.
  6. Zwycięzcy wybrani zostaną przez Organizatora konkursu.
  7. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją oraz na fanpage’u na Facebooku.
  8. W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą w ciągu 48h od momentu opublikowania wyników, Organizator zastrzega sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
  9. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
  10. Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści tego regulaminu.

 

WYNIKI KONKURSU

 

Dziewczyny, wykonałyście kawał dobrej roboty! Długo siedziałam i zastanawiałam się, kogo nagrodzić. To nie była łatwa decyzja, bo spodobały mi się wszystkie odpowiedzi. Jednak mam tylko 3 nagrody, które wędrują ostatecznie do:

 

  • Dominika
  • Paulina Siwak
  • Kasia (pisząca o roratach)

 

Gratuluję!

Zwyciężczynie proszę o kontakt mailowy i podanie mi adresu do wysyłki książki.


Jak komentować jako gość (bez logowania)? Tutaj znajdziesz instrukcję.


 

Podobne wpisy: